Bijverzekering

De vergoeding die u ontvangt van de vereniging dekt niet de totale kosten van de uitvaart. De gemiddelde uitvaart kost in Nederland tegenwoordig minimaal tussen de € 2.000,- en € 4.000,- voor een crematie en tussen de
€ 7.000,- en € 8.000,- voor een begrafenis. Het genoemde bedrag voor begraven is inclusief grafdekking.

Voor de kosten die niet vergoed worden, kunt u zich bijverzekeren.

Bent u als lid van onze uitvaartvereniging aanvullend verzekerd bij Yarden – nu DELA – dan verzoeken wij u als volgt te handelen bij overlijden:

1. U belt het gratis meldnummer van Uitvaartverzorging Stout: 0599-612482. Namens onze vereniging verzorgen zij de uitvaart, mét ledenvergoeding en vriendelijke verenigingstarieven.
  2. Wij nemen voor u contact op met DELA, de verzekeraar van uw aanvullende verzekering en regelen met DELA de financiële afwikkeling van de uitvaart.

Lees voor meer informatie deze brief.