1981 – 1990

Oorkonde

Het klokluiden bij een begrafenis gebeurt zowel op de heen – als op de terugreis naar en van het kerkhof. Maar inmiddels gaan de meeste uitvaarten via de nieuwe ingang aan het Noorderdiep. De klokkenluider kan dan niet meer zien wanneer de rouwstoet terugkomt. Het luiden van de klok op de terugreis komt daarom te vervallen.

In 1981 geeft de gemeente Odoorn de vereniging alsnog subsidie voor de opbaargelegenheid. Uitvaartleiders die buiten de eigen gemeente diensten verrichten, moeten in ’t vervolg gediplomeerd zijn.

Automatische overschrijvingen worden ingevoerd.

De Drentse bond reikt oorkonden uit. De eerste oorkonde gaat naar de heer H. Oortwijn, die 35 jaar bestuurslid is van de Uitvaartvereniging in Tweede Exloërmond.

In 1982 krijgt de vereniging het eerste vrouwelijke bestuurslid, mevrouw J. Mezach-Moesker, terwijl in 1983 administrateur J. Smalbil-Kuipers ook als bestuurslid wordt benoemd. In 1986 zijn er 44 uitvaarten en dat is net zoveel als tijdens de Spaanse griep in 1918.

1971 - 1980Terug naar Historie1991 - 2000